Laman blog ini dimiliki dan dikendalikan sepenuhnya oleh Laila Mukhtar Management. Untuk sebarang pertanyaan mengenai kursus dobi serta pakej dobi yang ditawarkan sila email ke info@lailamukhtarmanagement.com

Lagi Kes Pembayaran Gantirug

Lagi kes pembayaran gantirugi yang melibatkan jumlah yang besar iaitu RM5,800. Baju yang dibasuh menggunakan kaedah aqua wash dan warna baju telah luntur.

RM5,800 adalah harga belian dan pelanggan telah hantar baju tersebut untuk beberapa kali. Kenapa perlu bayar harga belian? It's conside 2nd hand item. Tak perlu bayar penuh. PELANGGAN DAH MENGAMOK, SAYA TAKUT....hmmmm....

Memang takut but there's a way untuk tawar menawar dulu. Kalau pelanggan tengah panas, jangan keruhkan lagi keadaan. I always believe there must be a way to settle. Memang kena bayar kerana kerosakkan telah berlaku but you must know your right seblum membuat bayaran gantirugi?

Dan adakalanya perlu di teliti juga samaada itu salah kita atau tidak. Betul warna luntur but............(idea ini tidak boleh dipaparkan untuk tontonan ramai...sorry).

Inshaallah ada caranya...

6 comments:

saly said...

sis kekadang pelanggan ni nak ambik kesempatan.saya juga pernah mengalami situasi yg sama. saya tak bayar mengikut harga belian bayar separuh saja sebab baju tu pun dia dah guna lama.

saly said...

sis saya cadang nak buat dry clean sendiri tp tak tahu nak pilih sama ada nak guna solvant atau aqua .boleh beri pandangan sikit.tq

liz said...

Salam akk....sy liz yg pernah tnya pasal kursus bln nih....tp memandangkan sy tgh pregnant n due pun dh x lama awal bln 3 nih my hubby suh hold dulu kursus nih....so dh abis pantang sy amik kursus then blh cr trus kdi n truskn dgn biz nih.....at least apa yg sy belajar masih fresh lg kn:-)....mmg x sabar dh nk stat biz sndiri nih.... So see u after pantanglaaa mbe kursus yg bln 4/5 la br blh join kn...:-)

IlhamRestu said...

Saly: Betul tu. Selalu saya berpesan kalau benda macam tu terjadi, jgn cepat panik. Relax dulu. Pelanggan tengah marah, kita kena cool. Selalunya minta tempoh dgn pelanggan. Lepas 2 3 hari baru ckp baik2 dgn pelanggan. Mungkin masa ni dia dah cool down skit. Bayaran gantirugi jg tak perlu bayar penuh sebab baju dh dipakai.

izham nordin said...

Aik ganti rugi sbb luntur?
Hoho~ laen mcm jea ni hehe

IlhamRestu said...

Izham: Mu tak pernah kena ke?...Xpe mu tungguuu....wakakak. Akak dulu pasal buat silap dlm basuhan dh juara dah. Esp time penat and tak focus masa kerja.

Post a Comment