Laman blog ini dimiliki dan dikendalikan sepenuhnya oleh Laila Mukhtar Management. Untuk sebarang pertanyaan mengenai kursus dobi serta pakej dobi yang ditawarkan sila email ke info@lailamukhtarmanagement.com

Masaalah Dunia Ni Sebenarnya...



Masaalah yang bukan hanya untuk dobi tetapi semua industry/sektor.

Kes Pertama:
Malam raya p makan kat fast food restaurant 24 hours kat Wangsa Maju.  Orang beratur panjang dan meja kotor banyak tak dibersihkan. Customer beratur punye la panjang. Sampai turn Akak dan kebetulan Akak pegi dengan hhmmm….Akak tak tau apa position dia buat dia tengok-tengokkan service and quality service for that particular F & B company dan pekerja situ panggil dia SIR. The cashier try to explain but Akan cakap takpe la…FAHAM. Sebesar-besar pekerja 3 orang sahaja. Yang lain yang sepatutnya kerja semua tak dating sebab nak raya. Nak marah buat apa, bukan salah dia pun. 3 orang nak berlari kedepan kebelakang. Kesian tengok muka tiga-tiga pekerja tu penat giler.

Kes Ke-2:
Online shop yang dah establish. Customer complaint barang tak dapat, soalan tak reply itu lah ini la. Last2 ada yang cakap TOLONG TRAIN YOUR STAFF WELL UNTUK HANDLE CUSTOMER. Akak percaya company dah trained the staff very well but the ATTITUTE. Tak dapek nak tolong la.


*Sib Akak kerja sorang. So paham2 la yea yang mana masih menunggu Akak reply email tu. Inshaallah this long holiday Akak settlekan semuanye. Kerja kat office makin berlambak deknon. Pening kekadang…


Updated: 8 Aug 2013

No comments:

Post a Comment