Masaalah yang bukan hanya untuk dobi tetapi semua industry/sektor.
Kes Pertama:
Malam raya p makan kat fast food
restaurant 24 hours kat Wangsa Maju. Orang
beratur panjang dan meja kotor banyak tak dibersihkan. Customer beratur punye
la panjang. Sampai turn Akak dan kebetulan Akak pegi dengan hhmmm….Akak tak tau
apa position dia buat dia tengok-tengokkan service and quality service for that
particular F & B company dan pekerja situ panggil dia SIR. The cashier try
to explain but Akan cakap takpe la…FAHAM. Sebesar-besar pekerja 3 orang sahaja.
Yang lain yang sepatutnya kerja semua tak dating sebab nak raya. Nak marah buat
apa, bukan salah dia pun. 3 orang nak berlari kedepan kebelakang. Kesian tengok
muka tiga-tiga pekerja tu penat giler.
Kes Ke-2:
Online shop yang dah establish.
Customer complaint barang tak dapat, soalan tak reply itu lah ini la. Last2 ada
yang cakap TOLONG TRAIN YOUR STAFF WELL UNTUK HANDLE CUSTOMER. Akak percaya
company dah trained the staff very well but the ATTITUTE. Tak dapek nak tolong
la.
*Sib Akak kerja sorang. So paham2
la yea yang mana masih menunggu Akak reply email tu. Inshaallah this long
holiday Akak settlekan semuanye. Kerja kat office makin berlambak deknon.
Pening kekadang…
Updated: 8 Aug 2013
No comments:
Post a Comment