In service line kita kena selalu ingat that customer is always right....iiiyeee ke??
What happen to me few weeks ago. Akak hantar baju untuk dibasuh di kedai dobi bawah rumah Akak ni (as usual la). Lepas tu selalunya bila Akak ambil, tak pernah la pula Akak nak check sebelum tinggalkan kedai. But after a while Akak perasan 1 seluar jeans Akak hilang. So bila Akak hantar baju yang lain untuk dibasuh, Akak cakap dengan pekerja tu "Seluar jeans saya 1 hilang la. Boleh tolong check tak?". Pekerja kata "Kami basuh baju tak campur dengan orang lain". Akak jawab balik "Check je dulu". Lepas tu bila Akak ambil baju yang Akak hantar sebelum ni, dia buat deek je pasal komplen yang Akak buat sebelum ni. Dalam hati berkata la juga "tak pe la bukan rezeki nak pakai lagi jeans tu".
Ni Akak baru punggah lemari Akak sebab nak kemas. Ghupanya......jeans tu ada dalam lemari!...Hampeh betul!...
Jadi....Apa kata survey?? Adakah customer is always right?
No comments:
Post a Comment